Dania gotowe bez konserwantów. 5 korzyści z ich dystrybucji

Rynek gotowych dań chłodzonych rozwija się dynamicznie, jednak uwagę klientów coraz mocniej przyciąga skład wybieranych produktów.
Trend prostej, transparentnej etykiety i wysokiej jakości składników zyskuje na znaczeniu tak samo w dużych sieciach handlowych, jak i w mniejszych punktach sprzedaży. Dla dystrybutorów to doskonała okazja, by rozbudować portfolio o kategorię, która nie tylko odpowiada na bieżące potrzeby rynku, ale i wspiera lojalność konsumentów, wzmacniając przewagę konkurencyjną.

Dania gotowe bez konserwantów – 5 głównych korzyści ich posiadania w ofercie dystrybucyjnej

Gotowe dania bez konserwantów to już nie segment niszowy, ale standard przekładający się na większą sprzedaż i możliwość wyróżnienia swojej oferty w oczach klientów. W dalszej części tekstu przedstawimy 5 podstawowych korzyści, jakich pozbawia dystrybutorów i dla których warto wprowadzić je do swojego portfolio sprzedażowego.

Odpowiedź na oczekiwania nowoczesnych konsumentów

Na przestrzeni ostatnich lat i rozwoju technologicznego preferencje klientów przeszły gruntowną przemianę. Ze względu na rosnące tempo życia i deficyt czasu, który pragną zaoszczędzić, coraz chętniej sięgają oni po gotowe rozwiązania kulinarne. Jednocześnie poszerza się ich wiedza oraz świadomość żywieniowa, dlatego częściej zwracają uwagę na jakość oraz skład kupowanych produktów.

Gotowe dania bez konserwantów wpisują się w nowoczesne trendy żywienia – klienci doceniają ich smak, skład pozbawiony sztucznych dodatków (barwników, aromatów, wzmacniaczy smaku czy substancji konserwujących), a także prostotę, szybkość i wygodę przygotowania. Jeśli jesteś dystrybutorem, to wprowadzając takie produkty do oferty, maksymalizujesz szansę na przyciągnięcie świadomych konsumentów i budowanie ich lojalności wobec swoich produktów lub ich całej linii. To zaś przekłada się na większą sprzedaż i wzrost rynkowej konkurencyjności.

Możliwość wyróżnienia się na tle konkurencji

Dystrybucja gotowych dań chłodzonych w sprzedaży detalicznej stała się już standardem. Kluczowe okazuje się jednak wyróżnienie oferowanego asortymentu poprzez unikalne wartości dodane. Brak substancji konserwujących stanowi w tym kontekście jeden z mocnych atutów.

Klienci chętniej sięgają po produkty łączące wygodę przygotowania z wysoką jakością. Stawiając na tę kategorię, zyskujesz wizerunek dostawcy rozwiązań nowoczesnych i dopasowanych do współczesnych trendów żywieniowych oraz preferencji konsumenckich. Fundamentalna okazuje się tutaj współpraca z renomowanym producentem dań gotowych bez substacji konserwujących – takim, których może Ci zaoferować nie tylko bogaty ich wybór, ale i szeroką gamę smaków dostosowanych do gustów różnych grup klientów.

Wzrost wartości koszyka zakupowego i wyższa marża

Wielu klientów jest skłonnych zapłacić więcej za dania gotowe bez substancji konserwujących, niż za standardowe propozycje w tej kategorii. Włączenie ich do oferty przekłada się na większą wartość koszyka zakupowego, zwiększając atrakcyjność asortymentu w kontekście marży. Jako dystrybutor możesz to wykorzystać, by efektywnie rozwijać swoją ofertę, proponując odbiorcom nie tylko produkty podstawowe, ale i warianty premium generujące wyższy przychód na jednostkę towaru.

Szerszy zasięg oferty dystrybucyjnej

Im bogatsza oferta dystrybucyjna, tym szerszy jej zasięg. Oczywiście pod warunkiem, że produkty obecne w portfolio znajdują swoich odbiorców. Dania gotowe bez substancji konserwujących przyciągają klientów detalicznych czy sieci handlowych, zwiększając możliwości sprzedażowe i umożliwiając dywersyfikację kanałów dystrybucji. W naszej ofercie można znaleźć smakowite pierogi, krokiety, placki ziemniaczane, burgery, naleśniki, kluski śląskie czy dania obiadowe, które spełniają te wymagania. Pozwalają poprzez to dotrzeć do klientów biznesowych, którzy stawiają na rozwiązania bazujące na jakości.

Możliwość personalizowania oferty

W tym kontekście istotna jest współpraca z producentem dań gotowych, który oferuje możliwość personalizacji. U Jędrusia proponujemy partnerom biznesowym możliwość dystrybucji potraw przygotowywanych przez nas, w naszych opakowaniach i według naszych unikatowych receptur, ale sygnowanych ich własną marką (private label). Takie rozwiązanie to potężny atut w kontekście budowania rozpoznawalności – zwłaszcza w przypadku firm budujących swoją pozycję na rynku.

Podsumowanie

Dania gotowe bez substancji konserwujących to jeden z segmentów branży spożywczej, na który bez wątpienia warto postawić, budując swoją ofertę dystrybucyjną. Korzyści z operowania takimi produktami może być znacznie więcej, a podstawą efektywnej sprzedaży i budowania rozpoznawalności jest w tym kontekście współpraca z doświadczonym i zaufanym producentem chłodzonych dań gotowych. Jesteśmy jednym z nich, dlatego jeśli zależy Ci na skutecznej i uczciwej współpracy na lata – sprawdź, co możemy Ci zaoferować U Jędrusia!